Vi har skiftet betalingssystem

28.03.22
Det betyder det for dig.

Bibliotekerne i Hvidovre er overgået til et nyt betalingssystem, så du fremover skal betale gebyrer og erstatninger på en ny måde.

Forsent afleverede materialer

Hvis du afleverer lånt materiale for sent, vil du nu modtage din regning i din digitale postkasse – eller som brev, hvis du er fritaget for digital post. Det samme gælder, hvis du skal erstatte bortkommet materiale.

Lånerstatus

Du kan altid se din lånerstatus på selvbetjeningsautomaterne, når du logger ind.

Er du tilmeldt bibliotekets service, kan du også fortsat få en påmindelse, når afleveringsfristen nærmer sig.

>> Tilmeld dig påmindelser

Erstatning

Hvis du ødelægger, mister eller ikke afleverer bibliotekets materialer, skal du erstatte dem. Erstatningspriser er fastsat af Kommunalbestyrelsen i Hvidovre Kommune.

Biblioteket modtager ikke privatkøbte materialer som erstatning.

Betalingsfrister

Du vil modtage din regning med digital post eller som brev, hvis du er fritaget for digital post.

Otte dage før betalingsfristen modtager du en påmindelse, og hvis regningen ikke betales inden fristen, pålægges et rykkergebyr på 100. kr.

Er regningen fortsat ikke betalt efter 12 bankdage fra første rykker, pålægges endnu et rykkergebyr på 100 kr.

Er regningen fortsat ikke betalt 15 dage efter anden rykker, overdrages gælden til Gældsstyrelsen.

>> Læs mere om de nye regler

Tags