Se hvor materialet er hjemme
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Cd (musik)
Format
3 cd'er, 1 kommentarbilag
Genre
klassisk musik 1950 ->klaver solo
Emneord
Emnetal
78.53
Bidrag af
Indhold
Aria med 30 variationer, BWV 988Variationer for klaver over en vals af Anton Diabelli, C-dur, opus 120The people united will never be defeated!
Beskrivelse
Indspillet i Berlin 2015
Forlag
Sony Music Entertainment
Målgruppe
voksenmaterialer
Anmeldelser
Information, 2015-11-27
"På en ny trippel-cd tæmmer Igor Levit hele tre af verdens sværeste værker for soloklaver med et frygtindgydende overblik ... Forsiringer bliver til små umærkelige bump på vejen, der næsten ikke ænses i farten. Satsbilledet er hvidskuret og perfektioneret overalt. De hurtige passager klæder hans lynende spil bedst ... Resultatet er et toptrimmet spil"
Information, 2015-11-27
Jyllands-posten, 2015-11-04
"Supervirtuose Levit spiller "Goldberg" og "Diabelli" uden at gå på kompromis med fortællelysten og alle de sirlige detaljer. I Rzewskis frihedsvariationer "The People United" fra 1975 er han vildt dramatisk, men får igen ført alt frem, så nakkehårene rejser sig. Levit er uden sidestykke"
Jyllands-posten, 2015-11-04
The gramophone, 2015 November
"Vurdering: Editor's choice - Vurdering: Recording of the month" - "There is, if you care to rationalise, a Russian depth of sound and eloquence of phrasing, tempered by Germanic intellectual grasp ... Levit's musical personality is as integrated and mature as his technique. And both of these are placed at the service of the music's glory rather than his own ... If a finer piano recording comes my way this year I shall be delighted, but frankly also astonished"
Politiken, 2015-10-26
" Igor Levit, som med et overmenneskeligt trippelalbum skyder snart sagt alle konkurrenter i sænk ... når man hører Levits omgang med Beethovens 33 variationer over en lille vals af Anton Diabelli, går det op for selv den forudsætningsløse, at her er en pianist, der, hvis han var topcykelrytter, af eksperterne med anerkendelse ville blive kaldt komplet"
Politiken, 2015-10-26
Kristeligt dagblad, 2016-01-06
"Den tysk-russiske pianist Igor Levit ... er på Sony Records mester for en tredobbelt bedrift. Han har nemlig i 2015 indspillet hele tre betydelige variationsværker ... 30 variationer hos Bach og de 33 i Diabellivariationerne ... i denne på enhver måde superbe udgivelse, der må være en ønskeboks for alle, der sætter pris på klaverspil i absolut verdensklasse"
Kristeligt dagblad, 2016-01-06
BBC music magazine, 2016 January
"Vurdering: Recording of the month - Vurdering: BBC music choice" - "The Goldberg Aria sings without affectation as if to emphasise that what follows isn't about the theme but what happens to it ... Unstarchy too is Levit's approach to Beethoven's Diabelli Variations ... As for the Rzewski, never has 1970s agitprop sounded so compelling ... Levit squares up to the exhilarating mix with pitch-perfect acuity and aplomb ... Whatever follows, hang on tight: it should prove quite a ride"
Fono Forum, 2015 November
"Igor Levits Deutung der Goldberg-Variationen halten den vergleich mit Gould, Anderszewski oder Perahia nicht aus ... Auch in den Diabelli-Variationen kann er trotz brillanter Pianistik nicht durchgänzig überzeugen ... Ganz anders die Situation im Rzewski-Zyklus. Hier meistert Levit nicht nur die halsbrecherischen Passagen souverän, sondern weiss sich auch in den verschiedenen Stilen mit einer breiten klangfarblichen Palette souverän zu bewegen"
Diapason, 2016 fevrier
Vurdering: 5/5
Klassisk, 2016, nr. 40
"Med tre af klaverlitteraturens største og mest udfordrende variationsværker af hver cirka en time udfordrer den unge russisk-tyske pianist Igor Levit sig selv til det yderste. Og han består med bravur, for ikke blot har han det pianistiske overskud, der skal til for at gennemføre projektet, han har også intellekt og overblik til at samle musikkens splittede atomer - i form af i alt 99 variationer - til tre helstøbte værker"
The gramophone, 2016 Awards
"Vurdering: Recording of the year" - "Levit takes powerful ownership of the Goldbergs, generously spicing them with ornamentation yet never overpowering Bach's original ... And therein lies the power of this great musician"